Albums

Albums 1 - 20 van 53

1. Stena Livia veerboot

Veerboot Liepãja(LT)-Travemünde(D)

Het passagiers/Ro-Ro schip Stena Livia bracht ons in 22u. 1200km verder tot in het Duitse Travemünde. Eerste maal in een "micro" binnenkajuit, een hele ervaring. Eten tussen voornamelijk Baltische, uitgehongerde truckers, amusant. Zelfs de…

12 foto’s

2. Aan de monding van de rivier Pärnu in de Baltische Zee

Pärnu

Dé strandbestemming voor de Estlanders, Scandinaviërs en sporadische Duitsers. Voor ons een zoveelste ontdekking langs de wondermooie Baltische Zee. Zelfs aan het begin van de winter een aangename plek om te vertoeven. Een uitgestrekt strand, natuurreservaat…

10 foto’s

3. Middeleeuwse binnenstad Tallinn

Tallinn

Kers op de taart binnen de Baltische staten. Deze middeleeuwse sprookjesachtige stad is dé stad die je moet gezien hebben. Waar Riga tekortschoot qua interessante omvang, Vilnius op een mooie tweede plaats komt is Tallinn de winnaar die er met kop en…

29 foto’s

4. De Sint-Pieterskerk

Riga & Jūrmala

Grootste van de drie Baltische hoofdsteden. Eens je door de immense infrastructuurwerken rondom het trein- en busstation bent komt de historische binnenstad inzicht. Het historische centrum dat op de werelderfgoedlijst prijkt staat bol van mooie Art…

30 foto’s

5. Beeldhouwwerk Kruisheuvel

Ŝiauliai en Kruisheuvel

Ŝiauliai heeft op zich niet echt veel bezienswaardigheden maar op amper 15 km. bevind zich de Kruisheuvel. De eerste kruisen dateren uit de tijd van de Novemberopstand (1830-1831). Op de heuvel werden niet enkel kruisen geplaatst maar ook grote crucifixen,…

13 foto’s

6. Nieuwsgierige strandvogel

Palanga

Op amper 30km van Klaipeda. Dé badplaats in Litouwen. Een voorbeeld van hoe je ondanks massa's toeristen tijdens de zomermaanden de schoonheid kan behouden. Hier geen kustlijn die omgeven word door appartementen. Palanga staat vol gezellige huisjes…

16 foto’s

7. Luchtfoto van de Koerse Schoorwal

Koerse Schoorwal

Een landtong van 100km lang die de Baltische Zee scheidt van het Koerse Haf. Een paradijs voor wandel- en fietsliefhebbers, vogelspotters, zonnebaders en wereldreizigers op zoek naar de mooiste plekjes op deze planeet.

10 foto’s

8. De Meridian

Klaipeda

Derde grootste stad van Litouwen en trotse bezitter van de toegangspoort tot de Koerse Schoorwal. Een landtong van bijna 100km. Paradijs voor natuurliefhebbers en strandjutters.

5 foto’s

9. Vergezicht op het kasteel van Trakai.
  10. Panoramisch zicht op de oude stad.

Vilnius

Gezellige, mooie hoofdstad van een onbekende bestemming; Litouwen.

27 foto’s

11. Bloemveld binnen kamp Birkenau

De grote sprong tot Krakau en ons bezoek aan Auschwitz-Birkenau

Een goeie portie wanderlust voor we terug in Krakau aankwamen. Drie jaar geleden stonden we voor de gesloten poorten in Auschwitz. We beloofden onszelf om ooit terug te komen. Onze huidige reisroute liep bewust dwars door Krakau. Als mens en buiten alle…

19 foto’s

12. Toegangsweg naar de oude binnenstad.

Sighisoara

Mooie middeleeuwse stad met een sprookjesachtige uitstraling. In de binnenstad staat het vermoedelijke geboortehuis van Vlad Dracula.

18 foto’s

13. Kamer met zicht op het kasteel van Bran.

Bran

...We liepen steeds verder omhoog... en opeens zag ik... een groot vervallen kasteel. Uit de zwarte ramen in de hoge spitse torens scheen geen licht en de verbrokkelde kantelen staken als een rafelige rand af tegen het licht van de maan". Aldus…

19 foto’s

14. Kamer met zicht.

Brasov

Gezellige middeleeuwse stad in het hart van Roemenië. Gastronomie op iedere hoek in een setting dat zo uit een sprookjesboek kan komen. Ideaal om de reisbatterijen op te laden. 100% herladen in twee dagen.

18 foto’s

15. Oude stad  Veliko Tarnovo

Veliko Tarnovo

Mooie historische stad gelegen langsheen de kronkelende rivier de Jantra. Goed gelegen om ons Bulgaarse route af te sluiten op 170km van Boekarest.

12 foto’s

16. Kathedraal van de heilige Maria

Plovdiv

De op één na grootste en zeker mooiste stad van Bulgarije. Met meer dan 8000 jaar één van de oudste in Europa. De oude stad staat vol fotogenieke herenhuizen en kerkjes met als apotheose een Romeins theater. Plovdiv, zeker een bezoekje waard.

27 foto’s

17. Vagabonds nabij Nesebar

De Bulgaarse kust

Vanuit onze basis in de havenstad Boergas drie plaatsen bezocht. Het mooie pittoreske Sozopol. Het door toeristen overspoelde Nesebar en tot slot het summum van wansmaak; Sunny Beach. Aan dit oord werd dan ook geen pixel verspeeld🙏

24 foto’s

18. Zondag aan het meer.

Bolu

Tijdens onze tocht dwars door Turkije met stip het gezelligste stadje! Gelegen tussen Ankara en Istanbul. Turkse gezelligheid ten top in een aangenaam en gastvrije stad.

14 foto’s

19. El Nazar

Göreme

Beter bekend onder de naam Cappadocië. Een prachtig landschap gevormd door de erosie van wind en water. De rotsformaties, uitgehouwde kerken en woningen zijn adembenemend(mede door de hitte en de droogte)mooi.

26 foto’s

20. Köfte op het menu

Sivas

Na Erzurum onze tweede stop doorheen het vaak onbekende binnenland van Turkije. Authentieke gastvrijheid in een levendige stad die zeker een bezoekje waard is.