Logboek Letland/Duitsland

28 oktober 2023

Hallo allemaal,

Onze zeebenen zijn we alweer kwijt maar aan de veerboot route tussen Letland en Duitsland blijven mooie herinneringen kleven.

Ons eerste plan om vanuit Tallinn in Estland te starten lieten we varen(😉).

Deze route gaat eerst langs Helsinki en dan pas richting Duitsland wat voor ons een serieuze omweg ging worden.

Stena Livia veerboot

Ons scheepslogboek:

Om halfacht lieten we vanuit Liepãja in Letland de Baltische staten voorgoed achter ons.

Autodek bij inscheping

Ondanks al onze reiservaring waren we best onder de indruk om onze eerste nacht op zee door te brengen.

Onze binnenkajuit met mini badkamertje maar zonder patrijspoort voelde wat claustrofobisch aan. Het constante motor geronk diep uit de buik van het schip en de lichte deining liet ons al snel voelen dat we eerder landratten zijn.

Binnenkajuit

Toch waren we te enthousiast om de opkomende zeeziekte toe te laten. De Oostzee werd tegen de nacht rustiger en de maan weerspiegelde over de immense waterplas. Een heel mooi moment.

Kalme Oostzee bij nacht.

Tegen de ochtend schommelde de zee ons alweer zachtjes heen- en weer maar ging snel weer over naar bijna rimpeloze status. Eten aan boord of beter aanschuiven voor het buffet doe je best met wat gespreide benen. Kwestie van niet met je plateau door het restaurant te dansen. Ontbijten met zicht op een kalme Oostzee was lekker en mooi.

Net wakker, tijd voor een frisse neus.

Om 16u. stipt, na een tocht van 22u. gingen de trossen rond de bolders en zetten we voet aan wal.

Aanmeren in Travemünde

Nog wat last van onze zeebenen ging de rugzak terug aan en stapten we Duitsland binnen. De Baltische staten nog vers in ons geheugen maar in één boottocht al 1200km achter ons.

Klaar voor de tocht.

Einde van ons scheepslogboek,... en bijna einde van dit onvergetelijke boeiende episch avontuur,...

Reizende groetjes,

Kristof en Cindy

1. Carlos De Plecker:
    28 oktober 2023
    Alweer een fantastische reis!!.
    Groeten Carlos
  2. Bart Van der Schueren:
    29 oktober 2023
    Mooie tocht, veel gemakkelijker dan met een roeibootje😁Geniet van Duitsland en vergeet niet een Snitzel te bestellen 👍💪🏽✌️🤷🏼🍷
  3. SURMONT Bert:
    30 oktober 2023
    jammer jammer ....het einde nadert 😔 Wat een geweldige reis was dit ... geniet er nog even van.