Nationaal park Khao Sok

14 mei 2023 - Nakhon Si Thammarat, Thailand

Beste volgers,

Vanuit Hua Hin toch maar gekozen voor de airco train naar Surat Thani.  500km. in een koele wagon, een zaligheid (en veel minder last van sinussen etc.) Deel taxi met Frans koppel richting centrum om daar omstreeks 21u. op ons bed neer te ploffen. Na een nachtje in het Blu Monkey(🐒) Hotel vervolgens met de minibus doorgereisd naar Khao Sok.  Khao Sok is een prachtig nationaal park voorzien van een oerbos dat ouder en diverser is dat het Amazoneregenwoud.  De meeste, (ook wij dus) zijn hier voor een bezoek aan het indrukwekkende stuwmeer Chiao Lan.  Een dagtocht op dit meer met een long-tail boot is een blijvende herinnering.  Het meer en omringende groene kalkstenen rotsen doen ons denken aan Halong Bay in Vietnam.  Prachtige groene rotsformaties die opduiken uit het blauw, turquoise melkachtige water.  Je waant je in de wereld van Jurassic Park.  Slapen nabij een oerwoud doe je in aangepaste stijl.  Een boomhut leek ons dan ook een prima optie.  Wat een geluiden overdag maar vooral als de avond valt.  De cicaden (aanhoudend monotoon geluid, ver boven de 100db.) zijn de toppers aangevuld met Civet katten en andere nachtdieren die geregeld op ons dak springen, en wij vervolgens uit ons bed... Morgen trekken we verder naar de westkust tot het kustplaatsje Khaolak.  De laagseizoens prijzen lieten ons oog op een mooi hotelletje vallen.  Zet de cocktails maar al klaar.

Reizende groetjes,

Kristof en Cindy

1. SURMONT Bert:
    Mooi ... Ik heb goesting om af te komen 😉
  2. Sofie:
    Wauw mannekes. Hoe schoon!! 😘
  3. Samr:
    14 mei 2023
    Ik kom er al aan! Prachtig
  4. Van Malderen Johan:
    15 mei 2023