Terug naar de oostkust.

21 mei 2023 - Ban Krut, Thailand

Hallo beste volgers,

Nadat we afscheid namen van onze boomhut in Khao Sok reisden we verder westwaarts tot aan de Andamanse Zee.  Op ruim 100km. boven het bekende Phuket ligt het stadje Khao Lak, onze bestemming.  Of toch bijna! Ons uitgekozen hotel het Merlin Resort ligt aan de andere kant van de heuvel dat tevens een mini nationaal park is.  Goed verscholen temidden van een tropisch bos ligt dus het Merlin Resort.  Ten tijde van laag seizoen reizen kan je mits wat speurwerk échte pareltjes ontdekken aan zeer democratisch prijzen.  Voor de aanleg van dit resort hebben ze zoveel mogelijk de oude bomen gespaard. Dit samen met het aanplanten van duizenden inheemse planten zorgt ervoor dat je je écht in de jungle waant.  Doe er dan nog eens een heleboel dieren, vogels, amfibieën en (teveel) insecten bij en je verblijft in de Tuin van Eden. We hebben met de foto's een beeld willen scheppen maar geïnteresseerden kunnen eens gaan piepen op de site van het hotel http://www.merlinkhaolak.com of op de website van Tui. Na vier dagen begon de reismicrobe terug te kriebelen en over deze tocht terug naar de oostkust hebben we een foto album gemaakt; van de west naar de oostkust. Foto's zeggen soms meer dan woorden.  Ons besluit om niet verder zuidwaarts te reizen lieten we deels afhangen van de komende moesson.  De warme vochtige lucht boven de Indisch oceaan drijft verder door richting de Golf van Bengalen zegt goeiedag tegen de Andamanse Zee en laat zijn lading deels los aan de oostkust van Thailand.  Iedere dag een goeie regenbui is best prima maar de voorspellingen zagen er niet zo goed uit.  Én, aan de oostkust is de moesson dus veel minder en geniet je van de omarming van de Golf van Thailand.  De volgens insiders goed verborgen Thaise badplaats Ban Krut lag in ons vizier en na een stevige trip zijn we dus hier beland. Opnieuw, foto's spreken voor zich.  Van onder een stralende zon(kans op regen 25%😎) veel groetjes van ons beiden.

Kristof en Cindy

Check eveneens onze nieuwe video's.👈

1. SURMONT Bert:
    21 mei 2023
    Ik geniet volop mee van jullie reisje 👌
  2. Nancy jacob:
    21 mei 2023
    Prachtige foto's en zoals we jullie kennen ook superleuke verhalen😊
  3. Mj:
    22 mei 2023
    Mooie foto’s.Zalig meegenieten🤗
  4. Sarah:
    2 juni 2023
    Een plezier om.jullie reis meeste volgen