Tot ziens Thailand 🙏

31 mei 2023 - Bangkok, Thailand

Hallo iedereen,

Beetje later dan verwacht aan het schrijven gegaan wat alles te maken heeft met onze voorbereidingen voor Sri Lanka.  Bangkok, al eerder onze basis tijdens vorige reizen leent zich hiervoor prima. Met onze neus boven kaarten, reisboeken en tips van andere reizigers bij de hand zijn we onze route aan het voorbereiden. Ooit stonden we op het zuidelijkste puntje van India richting Sri Lanka te turen. Nu bijna 20 jaar later plooien we onze route naar dit opmerkelijk eiland. Morgenvroeg landen we in Colombo om 10.40 locale tijd. Sri Lanka niet veel groter dan België en Nederland samen heeft zo een verscheidenheid aan bezienswaardigheden wat keuzes maken héél moeilijk maakt. Uiteindelijk zijn we tot een mooie route gekomen die voldoet aan onze stoutste vagabond dromen. We vliegen er (eerder toevallig) al in met het op één na belangrijkste boeddhistische feest Poson Poya(1) of het feest dat het intreden van het boeddhisme in Sri Lanka viert. Regelen van vervoer en logies tijdens dit feest was geen evidentie. Een eerste kennismaking met de gastvrijheid en hulpvaardigheid uit dit bijzonder land. Een laatste verhaal uit het 'amazing' Thailand.

Groetjes uit Bangkok.

👉 Nieuw en laatste fotoalbum uit Thailand.🙏

(1)Poson , ook bekend als Poson Poya , is een jaarlijks festival dat wordt gehouden door Sri Lankaanse boeddhisten om de komst van het boeddhisme in Sri Lanka in de 3e eeuw voor Christus te vieren.  Het festival is de belangrijkste Poya- feestdag (volle maan) van het jaar en de op een na belangrijkste boeddhistische feestdag van het jaar, in belang overtroffen door Vesak. Poson wordt op het hele eiland gevierd, met de belangrijkste ceremonies van het festival in Anuradhapura (waar wij vertoeven🙏) en Mihintale . Het festival wordt begin juni gehouden, samenvallend met junivolle maan .(bronvermelding Wikipedia)

1. SURMONT Bert:
    31 mei 2023
    Veel plezier daar in Sri Lanka. Ik ben daar twee maal geweest met het Belgisch Leger, juist na die fameuze tsunami 😉