Groetjes uit Sri Lanka

2 juni 2023 - Negombo, Sri Lanka

Hallo iedereen,

Onze aankomst in Sri Lanka zag er eerst niet zo rooskleurig uit,....

1) Het e visa bewijs voor Sri Lanka van Cindy wou maar niet in onze mailbox komen. Hiervoor hadden we al enkele scenario's in ons hoofd lopen.

2) Op de luchthaven van Bangkok bleek onze handbagage, (lees onze enige bagage) té zwaar(3kg. per rugzak) en moest vervolgens ingecheckt worden.  Rampscenario's van tijdelijke rugzak ontvreemding uit het verleden doken op; Sao Paulo(Brazilië) 2dagen, Bali 3dagen,...

3) De busstop bleek na de bomaanslagen(8 kort na elkaar op paaszondag!) van 2019 een eind van de terminal te liggen. Voor het eerst in onze reis carrière ging er iemand met een naambordje staan...

Buiten het invullen van een arrival card geen enkel document moeten tonen, alles verloopt digitaal met je reispas. Via je reispas nummer checken ze nu of je een e visa hebt.

Onze rugzak lag als eerste op de band zonder reisletsels en in de aankomsthal stond onze chauffeur met een glimlach van oor tot oor met een duidelijk bord met Christoph and Cindy. Negombo, een stuk minder chaotisch dan Colombo is perfect om aan onze nieuwe bestemming te wennen. Een drukke goedgevulde  vissershaven en een binnenstad vol toeterende auto's, tuktuk, motors en rinkelende fietsen. Mensen die je vriendelijk begroeten (zonder iets van je te willen). Die openheid en gastvrijheid maakt het iets minder opgepoetste straatbeeld dat we net achterlieten meer dan goed.  We voelen ons hier als twee visjes in het water.  Wat is reizen plezant!

Check ons nieuw fotoalbum en video, jammer maar de geur moet je je maar zelf inbeelden,  of juist niet😉